Carbon heritage
monoprint with carbon paper on
pigmented print on cotton paper and stamp
53 x 50 cm each
2007/2012
The works from these series are based on photographs taken by the artist in his travels. Once the picture is composed and finished, the trees are erased in Photoshop and after that they are drawn using carbon paper, over that same picture again and on its right place.
This operation creates a scheme that mixes with the perception of things we do surely know, and add a question over the picture: was that a real tree which was color manipulated? or was that a "real" drawing over a photograph?The doubt lasts as long as we spent some time searching for small details. The drawing is revealed under a delicate layer of wax-and-carbon and undercover an attempt of forging idealistic places by the joint of two separate elements.
The heritage described on these pictures brings together a sense of belonging, permanence and idealization of places and elucidates the artist's efforts as a producer of images - some of that trees belongs to that same original scene and others are placed there, displaced from its original site. An imagery catalogue of specimens is created driven by the desire of naming and organizing them.
This operation creates a scheme that mixes with the perception of things we do surely know, and add a question over the picture: was that a real tree which was color manipulated? or was that a "real" drawing over a photograph?The doubt lasts as long as we spent some time searching for small details. The drawing is revealed under a delicate layer of wax-and-carbon and undercover an attempt of forging idealistic places by the joint of two separate elements.
The heritage described on these pictures brings together a sense of belonging, permanence and idealization of places and elucidates the artist's efforts as a producer of images - some of that trees belongs to that same original scene and others are placed there, displaced from its original site. An imagery catalogue of specimens is created driven by the desire of naming and organizing them.
Carbon heritage
monotipia com papel carbono sobre impressão em papel fotográfico de algodão e carimbo
53 x 50 cm cada
2007/2012
As obras desta série são baseadas em fotografias tiradas pelo artista em suas viagens. Uma vez que a imagem é composta, as árvores são apagadas no Photoshop e depois são desenhadas usando-se papel carbono, sobre o mesmo lugar onde estavam anteriormente.
Esta operação cria um esquema que se mistura com nossa a percepção das coisas que conhecemos bem e acrescentam uma pergunta sobre a imagem: era aquela uma árvore real que teve sua cor manipulada? ou era um "real" desenho sobre uma fotografia? A dúvida dura enquanto passamos algum tempo à procura de pequenos detalhes. O desenho é revelado sob uma delicada camada de cera e carbono e revela uma tentativa de forjar lugares ideais pela união de dois elementos separados.
A herança descrita nestas imagens reúne um sentimento de pertencimento, permanência e idealização de lugares e elucida os esforços do artista como produtor de imagens - algumas dessas árvores pertencem a essa mesma cena original e outras são colocadas lá, deslocadas de seu local original. Um catálogo de imagens de espécimes é criado impulsionado pelo desejo de nomear e organizá-los.
Esta operação cria um esquema que se mistura com nossa a percepção das coisas que conhecemos bem e acrescentam uma pergunta sobre a imagem: era aquela uma árvore real que teve sua cor manipulada? ou era um "real" desenho sobre uma fotografia? A dúvida dura enquanto passamos algum tempo à procura de pequenos detalhes. O desenho é revelado sob uma delicada camada de cera e carbono e revela uma tentativa de forjar lugares ideais pela união de dois elementos separados.
A herança descrita nestas imagens reúne um sentimento de pertencimento, permanência e idealização de lugares e elucida os esforços do artista como produtor de imagens - algumas dessas árvores pertencem a essa mesma cena original e outras são colocadas lá, deslocadas de seu local original. Um catálogo de imagens de espécimes é criado impulsionado pelo desejo de nomear e organizá-los.