33 Mountains
installation with 33 graphite drawings on PVC board and iron
250 x 600 cm
2010
*work awarded at Prêmio PIPA 2010 in Museum of Modern Art of Rio de Janeiro
Auto Referenced work made when I was 33 years old.
Always linked with the "mature age" of a person, in Brazil, the number 33 also reminds us the Christ's age and a turning point in the life of youth. This was my last work made at that age, on my main media - the graphite drawing on a black PVC board.
Besides the inner fragility of the composition leaned in thinny iron sticks, the accumulation of the images creates an artifical range that simulates the great force which moves/creates the world.
Always linked with the "mature age" of a person, in Brazil, the number 33 also reminds us the Christ's age and a turning point in the life of youth. This was my last work made at that age, on my main media - the graphite drawing on a black PVC board.
Besides the inner fragility of the composition leaned in thinny iron sticks, the accumulation of the images creates an artifical range that simulates the great force which moves/creates the world.
33 Montanhas
instalação com 33 desenhos à grafite sobre PVC expandido, e ferro
250 x 600 cm
2010
*premiado no Prêmio PIPA 2010 no MAM Rio
Trabalho auto-referente feito quando eu tinha 33 anos de idade.
No Brasil, o número 33 é sempre ligado com a definição de “idade madura” de uma pessoa, ele também nos lembra a idade de Cristo e um momento crucial de amadurecimento. Este foi meu último trabalho feito com esta idade, na técnica de desenho à grafite em uma placa de PVC preto.
Apesar da fragilidade interna da composição apoiada sobre finos bastões de ferro, a acumulação das imagens cria uma cadeia de montanhas artificial que simula a grande força que move/cria o mundo.
No Brasil, o número 33 é sempre ligado com a definição de “idade madura” de uma pessoa, ele também nos lembra a idade de Cristo e um momento crucial de amadurecimento. Este foi meu último trabalho feito com esta idade, na técnica de desenho à grafite em uma placa de PVC preto.
Apesar da fragilidade interna da composição apoiada sobre finos bastões de ferro, a acumulação das imagens cria uma cadeia de montanhas artificial que simula a grande força que move/cria o mundo.